29 juli 2015

Chocolate chip blondies

Jeg lavede den lækreste kage den anden dag, en virkelig lækker og svampet kage og endda fyldt med protein. Den skal helt sikkert laves igen meget snart :-)

Opskrift til ca. 18 små stykker:

1 dåse økologiske kikærter
1 dl økologisk ahornsirup
2 dl økologisk peanutbutter
100 g økologisk mørk chokolade (jeg brugte 85%), evt. lidt mere til at pynte kagen med
1/2 tsk. bagepulver

Blend kikærter, ahornsirup, peanutbutter og bagepulver. Hak chokoladen og rør den i dejen. Kom dejen i en passende form med bagepapir i. Bag den i 20 min. ved 200 grader. Når kagen kommer ud af ovnen så kan du evt. komme lidt mere chokolade over den :-) Køl kagen af og nyd den! Ps. den smager endnu bedre dagen efter ;-)

3 kommentarer:

  1. Hej jeg har gemt din gode opskrift, da jeg også elsker svampede kager :-)
    Glædelig juletid.

    SvarSlet
  2. Det er bare fint. Rigtig god jul til dig også 😊

    SvarSlet
  3. Whats nyt for i år, vil du venligst opdatere. Hav en god dag.

    Hilsen
    Bindia
    Indisk Mad

    SvarSlet