10 april 2013

Raw chokokugler

En af mine livretter når det gælder kager har altid været romkugler fra bageren, men desværre er de fyldt med en masse hvidt sukker og andre ting som ikke er specielt godt for kroppen, så derfor eksperimentere jeg lidt med at lave mine egne :-) Denne opskrift er på chokokugler som minder lidt om romkugler, og de blev en succes. Min mor skal have et glasfuld af dem i morgen, og jeg er næsten sikker på, de falder i god jord :-)
 
Opskrift på chokokugler:
 
7 bløde medjoul dadler
1 tsk. kokosolie
3 spsk. kakaopulver
1 dl macadamia nødder - malet til mel i en foodprocessor

Krymmel:
1 dl kokosmel
1 spsk. spinatjuice.

Fjern sten fra dadlerne og put dem i en foodprocessor sammen med resten af ingredienserne. Kør til det bliver til en blød chokolademasse. Tril dem til mundrette kugler. På saftmaskinen presses 1 spsk spinatjuice - det er nok en lille håndfuld frisk spinat som skal i maskinen. Tilsæt spinatjuicen til kokosmelet og rul chokokuglerne heri.

 
 
 

2 kommentarer:

  1. Kristines mor er helt vild med chokokuglerne, de kan anbefales:-)

    SvarSlet
  2. et par dråber romessens og de er som romkugler ;)
    Kh @Sifroemer

    SvarSlet