14 maj 2014

Kammerjunkere

Jeg elsker simpelthen kammerjunkere med koldskål - ja det er sådan fordelingen er bedst, masser af kammerjunkere og lidt koldskål :-) Jeg har bagt mine egne kammerjunkere, så ved jeg præcis hvad der er i dem og hvad jeg putter i min mund, og sådan har jeg det bedst.

Opskrift til ca. 60 stk.:
  • 125 g sigtet speltmel
  • 1 tsk. bagepulver
  • 50 g kokossukker (det påvirker blodsukkeret mindre end alm. sukker)
  • 50 g smør
  • 1/2 tsk. kardemomme
  • 1 tsk. vaniljepulver
  • 1 æg
  • revet citronskal - ca. 1 tsk.
Tænd ovnen på 160 grader. Kom alle ingredienserne i en foodprocessor og kør til du har en blød dej. Sæt den på køl 1 times tid. Derefter rulles der små kugler af dejen, ca. 30 stk., som sættes på en bageplade. Bag dem i 10 min. Derefter tages pladen ud af ovnen og kuglerne halveres og bages nu 10 min igen. Køles af og opbevares i en kagedåse.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar