06 maj 2014

Is - med banan, spinat og hindbær

Når solen skinner og temperaturen stiger så får jeg altså lyst til is. Jeg har bare ikke godt af alt for mange is fra iskiosken, så derfor har jeg været i gang i mit køkken og lavet de lækreste sommer is som jeg kan spise med god samvittighed :-)

Opskrift til 8 is:

  • 2 modne bananer
  • 2 "brikker" frossen økologisk spinat
  • en håndfuld hindbær
  • ca. 2 spsk. skyr
  • en 1/2 dl vand
  • dadler efter hvor sødt du vil have isen, jeg tror jeg brugte 8 stk.
Kom det hele i din minihakker og kør til du har en ensartet masse. Fyld i isforme og stik en ispind i enden. Frys dem ned. Når de er frosne tager jeg dem op og pakker dem ind enkeltvis i film. Så er det nemlig lige til at hente en is i fryseren når solen kommer frem.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar