29 oktober 2013

Energibar med lakrids

Jeg har længe haft en bøtte med rålakridspulver fra Urtekram til at stå i mit skab og da jeg manglede energibarrer så tænkte jeg, at dette kunne kombineres.

Opskriften er til ca. 20 barrer:

  • 80 g abrikoser
  • 100 g dadler
  • en håndfuld mandler
  • 1 spsk. rålakridspulver
  • 10 g agavesirup
  • 100 g peanutbutter
  • 120 g fiberhavregryn (almindelige kan også sagtens bruges)
  • 30 g quinoa
  • lidt vand - ca. 0,5 dl
Kom abrikoser, dadler, mandler og lakridspulver i en minihakker og kør rundt til det bliver til en samlet masse. Kom resten af ingredienserne i og tilsæt lidt vand indtil massen hænger sammen. Kom det i en lille form med bagepapir og kom det i køleskabet i ca. 2 timer. Derefter skæres massen ud i barrer og de kan evt. pakkes enkeltvis ind i bagepapir. Opbevar dem på køl. Jeg har altid mine energibarer til at stå i fryseren og så tager jeg dem op efterhånden som jeg skal bruge dem.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar