22 oktober 2013

En forsmag på julen - risalamande lavet på hytteost og yoghurt

Den anden dag fik jeg rigtig meget lyst til risalamande - men det er ikke særlig sundt så jeg måtte finde et alternativ. Og det blev faktisk overraskende godt. Denne risalamande vil jeg snildt kunne spise mange gange hele året rundt og så får jeg en dejlig mæthedsfornemmelse af den. Den skal i hvert fald på min menuplan mange gange her op til jul :)

Opskriften er lavet på slum - men jeg prøver at mængdeangive så godt som jeg kan - til 1 pers.:
  • 2 spsk. hytteost
  • 4 spsk. yoghurt naturel
  • et drys vaniljepulver
  • lidt mandler
  • bær - hvad du nu har i fryseren: blåbær, hindbær, solbær, jordbær, eller måske en kompot?
  • lidt sukrin
Bland yoghurt, hytteost og vaniljepulver i en skål. Bærrene giver du et hurtigt opkog og smager dem til med lidt sukrin. Anret det i en fin lille skål og nyd din dessert med god samvittighed :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar