02 august 2014

Gulerodsomelet med lilla spidskål

Omeletten her kan spises både morgen, middag og aften - synes jeg. I dag fik jeg den til aftensmad. Det var et hit - den smagte så godt, den tog ingen tid at lave og jeg fik brugt nogle af mine grøntsagsrester.

Opskrift til en pers.:
  • 1 gulerod
  • 1 æg - eller 2 (jeg brugte kun et i dag)
  • 1 spsk. gurkemeje
  • salt og cayennepeber
  • olie til stegning
  • et kvart økologisk lilla spidskål
  • et par skiver grøn peber (eller anden grøntsag du har til at ligge)
Riv guleroden og rør ægget i. Tilsæt gurkemeje, salt og cayennepeber. Steg omeletten på en varm pande i nogle minutter på hver side. Tag omeletten af panden og lig den på en tallerken. Snit spidskålen og den grønne peber og steg det i nogle minutter på panden. Kom det ovenpå omeletten.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar