08 marts 2013

Koldhævede trekornsboller

Jeg manglede boller til fryseren så derfor skulle der bages. Jeg fandt en opskrift fra Claus Meyer, som jeg rettede lidt i, så den passede til de ingredienser jeg havde i skabet :-)



Opskrift til ca. 20 boller:
0,55 l koldt vand
5 g gær
1 dl surdej
37 g honning
15 g salt
100 g grahamsmel
170 g trekornsflager
400 g hvedemel

Gæren og surdejen rørte jeg ud i vandet og derefter tilsatte jeg honning, grahamsmel, trekornsflager, salt og hvedemel. Dejen var meget tynd i det, men sådan skulle den være. Derefter kom på køl i 2 dage.
 
På anden dagen puttede jeg dejen i små silikone forme og derefter hævede de i ca 2 timer - til dobbelt størrelse. Jeg bagte dem ved 220 grader i 15 min.
 
Jeg synes at resultatet blev super godt, og de smagte virkelig godt! Dem skal jeg helt sikkert bage igen.


Og krummen var bare helt perfekt :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar