03 juli 2013

Grød til morgenmad

Som jeg før har skrevet så ELSKER jeg morgenmad. Jeg synes det er dagens bedste måltid. Jeg elsker at gøre en masse ud af den. I øjeblikket skifter jeg imellem en glutenfri økologisk grød fra Aurion og "overnight oats" - også kaldet køleskabshavregrød.
 
Grøden fra Aurion indeholder: risflager, ristet hel hirse, quinoa flager og hakkede abrikoser. Den smager bare super godt. Jeg topper den med lidt frugt og nødder.
 
Køleskabshavregrøden, som jeg også tidligere har skrevet om her, laver jeg aftenen før og stiller den så på køl natten over. Det er bare super lækkert og meget nemt. I øjeblikket kører jeg meget denne version:
Yoghurt naturel og kærnemælk blandes med lidt gryn. Herefter tilsætter jeg to tørrede økologiske abrikoser i tern, lidt mandler, hørfrø, en moset banan og lidt blåbær. Til sidst putter jeg 1,5 spsk. frysetørrede rødbedekrystaller i. Rødbedekrystaller er rødbeder som er blevet tørret ved lav temperatur så de stadig bevarer alle deres gode egenskaber. De smager bare sødt og godt og er super sunde :)
 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar